söndag 24 januari 2010

Frukostmys!

Igår bakade min fru frukostbullar.

Till skillnad från andra rundstycken så bakas dessa en dag före. Vilket är suveränt för man orkar sällan baka på morgonen.

När man bakat dom ställer man bara in plåten i kylskåpet. Så kan den som är mest morgonpigg grädda frukostbullarna.

Dom gäser medan ugnen värms upp. Sedan är det bara att grädda dom i 250 grader i ca 10 min i mitten av ugnen.



Färdigt frukost bord! Bara att sätta i gång att väcka mamma.


Det är bara att klicka på reseptet så blir det mera lättläst.


Amanda gillar att vara med mig i köket på helgerna och laga frukost.




3 kommentarer:

  1. Tänk att vakna och känna doften av nybakat bröd. Låter underbart. Kanske nästa helg :)

    SvaraRadera
  2. oj, va gott! Vilken lyx att få vakna av doften av nybakat bröd. Amanda ser ut att vara sugen på bullarna hon med :)Detta recept ska jag absolut testa!

    SvaraRadera
  3. mmm... vad gott det lät!!! önskade att jag kunde vakna av den lukten ibland;)

    SvaraRadera