söndag 17 januari 2010

Nyinvestering till firman!



Jag var och besökte en maskinfirma i måndags.Där fanns det en traktor som heter massey fergusson 3080 som har en motor på 110 hk.Jag tyckte den var perfekt för firman så jag köpte den.Det är inte just den som är på bilden men en lika dan fast med frontlastare på.
Anledningen till att jag var tvungen till att byta traktor var att den gamla forden var för svag motor.Men svärfars bror tyckte att den var perfekt för hans gård så han köpte den av mig.
Jag blev även sugen på en ny kärra så jag slog till och köptte en helt ny.Även den lika dan som på bilden fast inte just den.Jag valde till lite exstratillbehör Den har ett växelflak som lastar 14 ton och växlar 10 ton.Så nu gäller det att få mycket grävjobb så pengarna rullar in.

2 kommentarer:

  1. Oj så fin traktor. Och Foooorden får leva vidare i Hell e vads holm. så bra.

    SvaraRadera
  2. Den kärran kan man väl köra studenter på,i sommar. O tjäna en hacka..

    SvaraRadera