måndag 9 februari 2009

Härliga måndag!!



Hello!

Måndagen har anlöpt väl jag har jobbat på h-fönsterfabriken.Det har inte varit några större maskinhaverier.Vi har gjort ett system med arbetsordrar. Så att dom som har problem med maskiner eller vill ha hjälp med att tillverka något.Dom tar en arbetsorder ock fyller i den och lägger den utaför verkstaden i ett fack Sedan gör jag ock produktionscefen en prioritetslista.Sedan är det bara att börja med det som har högst prioritet.Ganska enkelt men ett måste för annars har man fullt upp med mindre viktigare saker.Så det är alltid lika roligt på måndag att kolla hur mycket arbetsordrar som har kommit under slutet av föregående vecka.

På kvällen åkte jag till en kompis(torsten).Han ville ha hjälp med en elorgel som det kommit rök ur.Jag lossade bakstycket ock fick konstatera att denn brunnit.Så den får nog tillbringa resten av livet på soptippen.

Sedan i rask fart hemåt ock börja med middagen som ni ser på bilden.Jag hade lovat Annika att ha klar maten till 20.30 för då slutade hennes jymping.Det är nog endel som lagat den här rätten men jag tar åt mig äran att kalla den för Mangans superbiffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar