söndag 8 februari 2009

Söndags middag hos svärföräldrarna.



Hej allihop!

Helgen har varit lungn.Jag jobbade en stund på lördagen med att sätta in innerdörrar.Hos en som byggt nytt hus i Alsbäck.Sedan på kvällen hälsade jag på en kompis .Vi tittade på melodifestivalen ock käkade lite dajmtårta det var gott.Min fru ,systerdotter och två systrar var i Göteborg ock tittade på melodifestivalen dom hade haft det roligt.

Söndag idag !

Jag ock min fru Annika tog oss en tur till torp.Vi har lagt upp det så att jag tar bilen till biltema ock går där ock myser .Så får Annika gå i klädafärer ock mysa på den andra sidan.När båda känner sig nöjda så sammanstrålar vi ock äter ihop.Det funkar väldigt bra.

Ikväll har vi blivit bjudna av svärföräldrarna på kotlett ock ungsrostade rotfrukter.Det var jätte gott.

Vi fick passa på att mobba svärfar han gjorde en tabbe i fredags.Det var så att vi har bytat en dörr i en vinds lägenhet ock där hade vi lister kvar att sätta.På insidan hängde det ned en kabel med ett telefon jack .Svärfar tyckte att det var i vägen så han tog en kniv ock skar ned kabeln .Jätte fint tyckte han även jag. Men konentan av det hela blev att våra telefoner slutade att fungera.Då visade det sig att våra telefoner var ihopakopplade med vindslägenhetens telefoner.Allt bara dog men man skall inte hänga läpp i lågkonjukturens dagar .För har ni lite med jobb så kan jag hota med att skicka svärfar på er.:)

Men många säger att svärföräldrar kan vara jobbiga men mina är underbara .Förutom när jag fick en planka i huvudet av svärfar:)

3 kommentarer:

  1. Det var gott med semla idag. Tur vi har nåt att gnabbas om :-) IJ

    SvaraRadera
  2. Revisorns bräda i ditt huvud e nog ingen fara, de kan ju rent av ha blivit bättre.

    Kollegan (wood master)

    SvaraRadera
  3. Stämmer säkert med brädan i huvudet / R

    SvaraRadera