söndag 1 februari 2009



Hej igen!

Söndag kväll alltid tråkigt. Man försöker utnyttja så mycket av kvällen som går.Men man får inse att det är jobb i morron.

I dag har jag ock en polare varit i hemma hos min mor.Där vi har hjälpt henne att bära fram lite ved.Det är nämligen så att hon hyr ett hus där det är väldigt dåligt isolerat.Och pensionär som hon är med låg inkomst så blir hon tvungen att elda med ved.Till huset hör till en lada som ni ser på bilden.Men han som äger huset år så snål .Ni vet hur det är när någon har mycket pengar.Så han vill inte kosta på ladan något nytt tak.Så vi fick rädda det som räddas kunde i ved väg.Ni ser även ett hål i taket på bilden ock det det dröjer inte läge förren stommen rasar.Tråkigt men sant.

Hos min mor träffade vi även min syster med barn det var jätte trevligt.Man vet ju själv hur spännande det var som barn att få titta på såna här gamla ruckel.

Som överraskningsmiddag i käll hade min kära hustru lagat en ur god kycklinglasange.Den är att rekommendera.Ni kan gärna få receptet om ni ställer frågan på kommentarer i bloggen.För er som avstår kan jag säga att ni går miste om något gott.Nu får jag avrunda om jag skall orka gå upp tidigt i morron.

Puss på er allihop ock god natt.

1 kommentar:

  1. Hej,
    jag vill ha receptet!
    Det verkar som om Annica får starta en receptblogg så som hon lagar mat och bakar!
    Ni vill inte ha en inneboende?(med sambo och tre barn...:)
    NU är det nattinatti!
    /Helena

    SvaraRadera