tisdag 24 februari 2009

Orsa grönklitt



Hej!

Nu är jag hemma igen efter en veckas fjällsemester i Orsa grönklitt.På bilden ovan ser ni stugan som vi bodde i.Vi åkte skidor varje dag det var jätte roligt.Jag har bara åkt utför 2ggr tidigare så varje skidtur blir bara bättre och bättre.På bilden ser ni snöovädret som vi drabbades av i söndags när vi skulle åka hemåt.Det hade nog kommit 2 dec.m lössnö på morgonen när vi skulle åka hem.

Det hände en lustig sak en dag. Vi skulle åka till Mora för att handla en dag på eftermiddagen. När vi kört en bit fick vi se en bil som kört av vägen så vi stannade för att hjälpa till. Det slutade med att jag fick gräva fram hjulen på ena sidan för att bilen skulle lossna. Sedan åkte vi till mora sedan hem igen ock började med maten. Då kom jag på att min mobiltelefon var borta. Jag letade lite här ock var sedan frågade min kompis Torsten. Han sa: du kanske har tappat den när vi hjälpte han som kört av vägen. Vi slängde oss i bilen ock åkte dit där var mörkt ock ödsligt. Torsten satt kvar i bilen och ringde upp min mobiltelefon.Av min förvåning så hörde jag min ringsignal inne i en snödriva. Min telefon lyser närden ringer även ljuset syntes väl. Ibland får man ha tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar